fbpx

Freelance Comp & Ben Officer

terug naar overzicht
9 november 2021

Voor onze klant, een talent placement bedrijf, zijn we op zoek naar Comp & Ben Officer.



Als Comp & Ben Officer sta je in voor de dagdagelijkse leiding over onze payroll afdeling, compensation & benefits afdeling en hun IT/HR project team.

Hun salesdriven cultuur heeft door de jaren heen een enorme historiek opgebouwd van verlonings- en bonussystemen met tal van KPI’s hieraan gekoppeld. Hun entrepreneurial spirit heeft hen ver gebracht maar de keerzijde van de medaille is een veelheid aan systemen met evenveel uitzonderingen en talloze excels om alles berekend te krijgen.


Aan jou om het bos terug zichtbaar te maken tussen de bomen, te werken aan vereenvoudiging van de bonussystemen en de nodige processen op te zetten om dit werkbaar te houden voor het HR-team. Sounds like a challenge? Dan ben jij de juiste M/V/X voor de job!


Je ontwikkelt, implementeert en beheert daarnaast hun algemeen beleid rond payrolling, comp&ben en IT/HR teneinde een optimale werking te garanderen van deze afdelingen en hun HR-strategie.

Je vormt een tandem met hun Chief Human Resources Officer. 


Functiebeschrijving 

 

Je leidt een team van 13 medewerkers.


  • Je maakt een analyse en overzicht van onze huidige verlonings- en bonussystemen. Je bent een critical thinker, zeer analytisch en je houdt van orde op zaken te zetten.
  • Je zoekt samen met de verschillende stakeholders naar sterke vereenvoudiging en transparantie
  • Je doet in overleg met de CHRO pro-actief voorstellen naar het management team voor optimalisatie van comp&ben. Je brengt je voorstellen goed onderbouwd en durft te challengen. Je hebt dan ook sterke influencing skills om iedereen mee in de vereenvoudiging
  • Je zorgt voor een gestroomlijnd proces en de nodige automatisaties met Succes Factors en ons sociaal secretariaat teneinde een correcte berekening en goeie service te garanderen aan onze medewerkers. Tijd maken om oude historiek recht te zetten, alsook change management om Successfactors tot duidelijke efficiëntie winst te brengen en iedereen de voordelen ervan te doen inzien. Ie van Succes factors een succes maken!
  • Je coördineert diverse projecten binnen HR die betrekking hebben op onze payroll afdeling, comp&ben afdeling en onze IT systemen.
  • Je onderhoudt informele en formele contacten met onze (interne) leveranciers die als uitdaging meebouwen aan de ontwikkeling en implementatie van onze diverse HR-tools.
  • Je coacht en ontwikkelt jouw medewerkers om de competenties, knowhow optimaal te benutten en te ontwikkelen.
  • Je bent op de hoogte van de evoluties binnen jouw vakgebied om jouw kennis up-to-date te houden.  
  • Je maakt regelmatig deel uit van SPOC workshops om je input te leveren relevant aan de field. 

Kennis

Je kan rekenen op minimum 8 jaar ervaring in HR waarvan min 4 jaar ervaring in leidinggevende functie.

Ervaring het optimaliseren van een team is mooi meegenomen.

Je bent een strategisch denker, maar houdt er enorm van om met de botten aan mee te helpen en orde op zaken te zetten.

Project management is je zeker niet vreemd. Je brengt pro-actief en onderbouwd voorstellen die onze HR-strategie helpen realiseren

Je ziet snel waar je efficiëntie kan doorvoeren en begeleidt het proces van A tot Z.

Kennis van SAP Succesfactors is een zeer grote bonus nice-to-have.

Jouw analytische kant is één van je grootste troeven.  


Skills

Compensation & Benefits
Comp & Ben

Waarom kiezen voor deze opdracht

  1. Long term

Extra info

Regio: Roeselare
Beschikbaarheid: 3 Dag(en) per week
Looptijd: 24 weken
a186N000000Y4VdQAK West Flanders

    Is deze freelance job iets voor jou? Vul snel je gegevens in en druk op solliciteer!












    Ik wil graag op de hoogte gehouden worden van communicaties over events, sollicitatietips, wedstrijden, surveys, etc…

    Download the GIGHOUSE app