fbpx

Freelance Social Media Expert

terug naar overzicht

Voor een marketingagency in Gent zijn wij op zoek naar een B2B Social Media Manager.


Waar gaat deze rol over?

De social media manager is verantwoordelijk voor het beheer en de ontwikkeling van activiteiten op de belangrijkste socialemediakanalen met als doel het stimuleren van betrokkenheid, het opbouwen van publiek, het vergroten van webverkeer en uiteindelijk het stimuleren van websiteregistraties.

 

Kennis of affiniteit met de financieel-economische sector is een +.

 

Primaire doelen

  • Help de SEO van B2B Marketing, de zoekresultaten van Google en het organische webverkeer te stimuleren door hoogwaardige backlinks naar de B2B Marketing-site te bouwen door middel van actieve en passieve betrokkenheid bij belangrijke content- en socialemediapartners
  • Help ons SEO- en sociaal gestuurd verkeer te stimuleren door actief in contact te komen met belangrijke contentdelers en influencers
  • Help onze SEO te stimuleren door het begrijpen, verdedigen en uitvoeren van best practices op het gebied van SEO op onze websites
  • Help onze productie van zeer deelbare inhoud te stimuleren door nauw samen te werken met het inhoudsteam, inclusief blogpartners, om gegevensgestuurde aanbevelingen voor inhoud te geven op trefwoord, onderwerp en kop
  • Help webverkeer en gratis lidmaatschapsregistraties te stimuleren door het bereik en de consumptie van onze extern ingediende bloginhoud te vergroten door middel van inbedrijfstelling, beheer en aggregatie van bloginhoud.
  • Ondersteun en stimuleer de verkoop van evenement- en trainingstickets via verdiende en betaalde campagnes op sociale media
  • Identificeer de beste ROI-mogelijkheden voor betaalde sociale-mediatactieken en optimaliseer de campagne-uitgaven om de ROI te maximaliseren

 

Belangrijkste verantwoordelijkheden en verantwoordelijkheden:

  • Ontwikkeling en beheer van een algemeen plan voor sociale media, dat duidelijkheid verschaft over activiteit, prioriteiten en successtatistieken/criteria.
  • Beheer van accounts op de belangrijkste sociale-mediaplatforms (Twitter, LinkedIn, Facebook en Instagram) in alle bedrijfsgebieden (tenzij anders aangegeven) en het bieden van ondersteuning/versterking voor activiteiten door teamleden op verschillende afdelingen. Dit omvat zowel uitgaand posten van nieuwe inhoud/activiteiten als betrokkenheid/reageren op dialoog in en rond onze activiteiten.
  • Het beheren en rapporteren van betaalde sociale media, gericht op het verbeteren van de prestaties en waar voor uw geld.
  • Beheer en curatie van LinkedIn en Facebook social media groepen.
  • Websitebeheer inclusief het uploaden van inhoud, het toevoegen van links, het verbeteren van SEO en het genereren van creatieve middelen
  • Proactief beheer en ontwikkeling van een extern bloggerprogramma, reageren op vragen van bloggers, inbedrijfstelling en briefing van blogposts en dagelijkse upload van goedgekeurde posts (4-5 externe blogs per week)
  • Adviseren over contentcreatie (intern en extern) door middel van feedbackanalyse trefwoorden, topics en headlines.
  • Ontwikkelen en beheren van een influencer-programma om SEO op te bouwen en meer verkeer te genereren
  • Backlinks opbouwen door proactieve en reactieve betrokkenheid bij content- en mediapartners om SEO te stimuleren

 

Key outputs:

·      Content

·      Engagement

·      Tracking & reporting

·      Paid social

·      Social influencer marketing

 

Interesse? Laat het ons snel weten!

 

Skills

Waarom kiezen voor deze opdracht

  1. Marketing agency
  2. Financieel-economische sector
  3. B2B

Extra info

Regio: Gent
Beschikbaarheid: 4 Dag(en) per week
Looptijd: 12 weken
a186N000000XtAjQAK Oost-Vlaanderen

    Is deze freelance job iets voor jou? Vul snel je gegevens in en druk op solliciteer!












    Ik wil graag op de hoogte gehouden worden van communicaties over events, sollicitatietips, wedstrijden, surveys, etc…

    Download the GIGHOUSE app