Onze klant houdt van jazz, maar niet van vakjes.
Omdat ze zich opladen met de energie van livemuziek en omdat ze gelukkig worden als ze mensen samen zien genieten. Ze missen echter een tijdelijke cruciale speler: een ervaren product brand manager die operationele zaken actief mee opvolgt en de strategie naadloos doet aansluiten bij de doelgroep.
Als product manager ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling, realisatie en begeleiding van brand partnerships tussen hun festivals en merken.
Functieomschrijving
- Als product & brand manager van Jazz en Muziek maak je deel uit van het team communicatie & marketing. Je werkt nauw samen met de marketing- en communicatiemanager en werkt mee op de promotie van onze concerten en festivals.
- Je tilt de campagnes van Jazz en Muziek naar een nooit gezien niveau. Specifiek ben jij binnen het communicatieteam verantwoordelijk voor het ontwikkelen, identificeren en vermarkten van ons B2B-aanbod.
- In samenspraak met de sales manager bekijk je opportuniteiten naar partners, sponsors en klanten op basis van de unieke kenmerken van onze festivals.
- In samenspraak met de marketingmanager bepaal en realiseer je de productpositionering, prijsstelling, plaats en promotie.
- Je verzamelt informatie en op basis daarvan analyseer je campagnes en stuurt deze bij.
- Je zorgt voor regelmatige terugkoppeling naar je collega’s en rapportage aan het hele team.
- Je zet mee je schouders onder de lanceringen van ons programma en uitwerking van projecten van A-Z.
- De verspreiding van drukwerk, inplanning van advertenties en het opzetten van campagnes zijn jou niet vreemd.
- Je bewaakt de uitvoering van de gemaakte afspraken en bent het aanspreekpunt voor operationele zaken en vragen vanuit de partners.
- Je houdt het budget en planning nauwgezet in de gaten en rapporteert aan de zakelijk leider.
Wie ben jij?
- Je behaalde een bachelor of master in marketingmanagement, communicatie of gelijkaardig door ervaring en je kunt al een degelijke professionele ervaring voorleggen.
- Je hebt inzicht in de verschillende waardebepalingen en perks (tickets, promotiekanalen, communicatie) van onze festivals en brengt die minutieus in kaart.
- Digitale communicatie heeft voor jou geen geheimen en je bent mee met de laatste trends.
- Je werkt gestructureerd en beschikt over uitmuntende project management skills, waarbij je de juiste prioriteiten weet te stellen.
- Je kan zelfstandig werken en verliest deadlines niet uit het oog.
- Je treedt representatief op in het contact met externe stakeholders.
- Je bent sociaal, werkt graag in team en hebt een “f* it, let’s do this” mentaliteit.
- Onregelmatige uren – vooral naar de aanloop van de festivals - zijn voor jou geen enkel probleem.
- Je bent in staat om creatief, oplossingsgericht en proactief mee te denken.
- De Belgische muziekscène is geen compleet onbekend terrein voor jou.
Je komt terecht in een open-minded, dynamisch team met een hoek(je) af.
Heb jij de nodige dosis Rock&Roll Jazz?
Skills
Management skills Customer/Buyer journeys Marketing communications Lead generation Digitale marketing strategy Powerpoint Externe communicatie Communicatie Word Push Communicatie Office 365 Mailchimp Affiliate marketing Crossmediaal communicatieplan Marketing strategy Branding R&D Communication plan Development strategy KPI's opstellen Employer branding Persberichten Strategy B2B Marketingplan opstellen Cross cultural communication OneNote Opmaak communicatie plan Begroting -budget-cost planning Marketing management Offline communicatie Festivals Content plan Corporate strategy Globale communicatie strategie Excel Marktonderzoek Voortgangsrapportage Eventmanagement Online marketing plan Digital marketing Congressen Corporate identity Public Relations
Waarom kiezen voor deze opdracht
- Geweldige werkomgeving
- Gelegen in het centrum van Gent
- Rock'n'roll sfeer
Extra info
Regio: | Gent |
Beschikbaarheid: | 5 Dag(en) per week |
Looptijd: | 20 weken |