Onze klant is een overheidsinstantie & dé ICT-partner van een stad, die zorgt voor een stabiele, betrouwbare en veilige ICT-omgeving, waar zowel de stad, haar inwoners, haar bezoekers, haar pendelaars, haar studenten en haar werknemers altijd op kunnen bouwen.
We zoeken een ervaren (senior) Communicatiemedewerker.
| Gezocht profiel:
- Senior communicatiemedewerker met ruime ervaring, die zal instaan voor volgend takenpakket:
- Verschillende interne en externe communicatiekanalen up to date houden: intranet, wekelijks intern nieuwsoverzicht, website, social media,… Er wordt input voorzien van collega’s en kandidaat gaat zelf ook op zoek naar nieuws
- Opvolgen van alle vragen die binnenkomen bij het communicatieteam – prioriteiten weten te stellen
- Samen met collega’s van Staf en HR het communicatie- en changeplan opmaken voor projecten (vb. toekomstige verhuis District09, welzijnsbeleid en employer branding) en ondersteunen bij de uitwerking ervan. Verschillende doelgroepen betrekken en op de hoogte houden van ontwikkelingen en acties
- Adviseren en ondersteunen van de IT-teams van District09 op vlak van communicatie in de uitvoering van projecten (vb. bouw van nieuw datacenter of implementatie van Office365)
- Taken bepalen naar eigen inzicht, waar nodig overleggen met leidinggevende en colelga’s
- Een proactief en ervaren consultant, die naast het uitvoeren van de doorgegeven taken ook zelf proactief taken opneemt + advies geeft en verbeteracties voorstelt mbt de werking van de communicatiedienst
- Competenties en ervaring:
- Zelfstandig, initiatief nemen, weten van aanpakken
- Gestructureerd en planmatig werken
- Vlotte pen – foutloos Nederlands schrijven
- Sterke communicatievaardigheden: kan informatie en ideeën helder en creatief verwoorden op maat van de doelgroepen
- Creatief meedenken en kunnen verrassen – gezond kritische ingesteldheid
- Sterke kennis van communicatieplannen en changemanagement
- Medewerkers meekrijgen in de gewenste ontwikkeling
- Ervaring binnen een overheidsomgeving is een pluspunt
| Beschikbaarheid:
Voltijds (4/5e is bespreekbaar) – in vakantieperiodes kunnen dit minder dagen/week zijn
| Plaats van uitvoering:
9050 Ledeberg (er wordt hybride gewerkt: wisselen tussen kantoor, thuis of andere locatie in overleg met de leidinggevende)
| Start van de opdracht:
april 2022, duurtijd op afroep (+/- 350 mandagen)
Indien je weerhouden bent, zullen interviews ingepland worden tussen 5 en 8 april.
Ten laatste 7 dagen na interview krijg je feedback.
Skills
Vlotte pen Externe communicatie Interne communicatie Creativiteit Changemanagement Zelfstandig werken Initiatief gestructureerd
Waarom kiezen voor deze opdracht
- Bijzondere missie
- Langetermijn
- Hart voor de stad
Extra info
Regio: | Gent |
Beschikbaarheid: | 4 Dag(en) per week |
Looptijd: | 70 weken |