fbpx

Freelance HR Manager

terug naar overzicht

Onze klant is een wereldleider op het gebied van technische materialen die onze wereld van energie voorzien, beschermen en verbinden.

Het is hun passie om 's werelds grootste vernieuwers te helpen hun moeilijkste materiaaluitdagingen op te lossen.

Het hoofdkantoor van onze klant is gevestigd in Chandler, Arizona, VS, en ze produceren producten in de VS, China, Japan, Korea, Duitsland, Hongarije en België.

Hun innovatieve oplossingen zorgen voor de technologische doorbraken van hun klanten.

Zij zijn er trots op dat zij de norm zetten voor betrouwbaarheid, efficiëntie en prestaties.


Voor hen zijn we op zoek naar een HR-Manager.


Als hands-on HR manager/teamleader:


  • Ben je verantwoordelijk voor de implementatie, de lokalisatie en het beheer van de HR-strategie van onze klant, zodat de lokale organisatie de juiste kandidaten aantrekt en selecteert, en medewerkers beheert, ontwikkelt en behoudt ter ondersteuning van de groei van onze klant. Dit omvat de lokalisatie van de beloningsfilosofie van onze klant, prestatie- en talentbeheer. 
  • Je treedt op als change agent en beheert actief werknemers- en industriële relaties (collectieve arbeidsovereenkomsten, ondernemingsraad, vakbonden, industrie/werkgeversorganisatie...) ter ondersteuning van groei of veranderingen in de business of organisatie. Bevordert open communicatie en voert programma's uit om de betrokkenheid van werknemers te vergroten, waarbij steeds naar een positieve sfeer wordt gestreefd. 
  • Evalueert de organisatorische behoeften met de lijnmanagers en werkt samen om de toekomstige organisatie te ontwikkelen en te plannen (Arbeidsbudget, Talent Review, Succession planning, Employee development....)
  • je leidt en beheert organisatorische veranderingen om resultaten te bereiken. 
  • Je coacht lijnmanagers en toezichthoudend personeel om de algemene bedrijfsprestaties, de ontwikkeling van mensen en het behoud van werknemers te verbeteren.
  • Je beheert de payroll en benefits processen, resource planning/tracking, performance, learning & development, en zorgt voor kwaliteit en tijdige dienstverlening aan interne klanten.
  • Je zorgt voor pro-actieve communicatie rond deze processen. De juiste controles uitvoeren en naleven (procesdiscipline). Zorgen voor best practices door actief samen te werken met leveranciers en externe partners om HR-processen en HRIS-systemen te verbeteren en te optimaliseren.
  • Je bent met je team verantwoordelijk voor een correcte en tijdige HR administratie & payroll & benefits van blue en white collars van begin tot einde voor de Belgische plant, inclusief enkele internationale payrolls.
  • Je bent klantgericht. Je staat nauw in contact met medewerkers en managers, je tracht hun behoeften te begrijpen en tijdig en proactief informatie & oplossingen te verschaffen die begrijpelijk zijn voor de klant; problemen positief oplossen.
  • Je administreert speciale projecten voor de plant / divisies en / of Corporate HR indien nodig.
  • Je rapporteert aan de EMEA HR Director, coacht een team van 2-3 professionals en werkt nauw samen met internationale functionele teams.

Jouw profiel:

  • Bachelor- of masterdiploma
  • 5-10 jaar HR ervaring met een goede kennis van Payroll & Comp en Ben (blue en white collars in een internationale productieomgeving).
  • Grondige kennis van Belgisch sociaal recht, fiscale topics en ervaring met HRIS-systemen.  
  • Uitstekende interpersoonlijke en communicatieve vaardigheden.  
  • Goede people management vaardigheden 
  • In staat om effectief om te gaan met alle niveaus van de organisatie inclusief vakbonden
  • Ervaring met procesbeheer
  • Zeer goede Excel-vaardigheden
  • Cijfermatig en nauwkeurig 
  • Zeer goede kennis van het Nederlands en Engels (schriftelijk en mondeling) 
  • Ervaring met werving en selectie 
  • Ervaring met prestatie-evaluatie

Bij voorkeur:

  • Kennis met SAP & Attentia
  • Ervaring met auditprocedures & sox compliance
  • Enige ervaring met salarisadministratie in het buitenland 


Skills

Informerend
Probleemoplossend
Beslissingsnemend
Doorzetter
Prioriteiten stellen
Klantgerichtheid
Normen en waarden
Integriteit en vertrouwen
Organisatorisch inzicht

Waarom kiezen voor deze opdracht

  1. Snelgroeiende onderneming
  2. Duurzaam ondernemen
  3. Snelle opstart

Extra info

Regio: Evergem
Beschikbaarheid: 5 Dag(en) per week
Looptijd: weken
a186N0000013kSPQAY Oost-Vlaanderen

    Is deze freelance job iets voor jou? Vul snel je gegevens in en druk op solliciteer!












    Ik wil graag op de hoogte gehouden worden van communicaties over events, sollicitatietips, wedstrijden, surveys, etc…

    Download the GIGHOUSE app