fbpx

Freelance SEA Expert

terug naar overzicht
21 juni 2022

Binnen de groep van onze klant vind je een waaier aan klinkende merknamen.


Als SEA expert ben jij de strateeg achter hun SEA campagnes en werk je mee aan de acquisitiestrategieën van verschillende merken.


| Wat doe je concreet?

  • Als SEA expert adviseer en ondersteun je alle merken binnen de groep bij hun Search Engine Advertising strategieën.
  • Je kan SEA campagnes vlot analyseren en auditeren. Je vertaalt de resultaten nadien in duidelijke en verstaanbare inzichten.
  • Je kan actionables briefen aan verschillende partijen en stakeholders.
  • Je vertaalt de bedrijfs- en marketingdoelstellingen van je partners in objectieven en KPI’s en adviseert over het mediabudget voor SEA.
  • Je volgt lopende SEA campagnes op tijdens de operationele uitwerking en zorgt dat ze in lijn blijven met de strategische doelstellingen van je partner.
  • Je hebt verschillende verantwoordelijkheden zoals het adviseren van het SEA mediabudget, het evalueren en verbeteren van lopende campagnes, expertise uitdragen, mediacontacten onderhouden, …
  • Je deelt je knowhow en expertise over SEA met verschillende partners binnen de groep onder de vorm van opleidingen.
  • Je bent ook het aanspreekpunt van partners op dagelijkse basis en zorgt voor de operationele ondersteuning. En weet je eens iets niet, dan graaf je door betrouwbare SEA blogs of spreek je rechtstreeks Google / Microsoft of je eigen netwerk van specialisten aan, net zo lang je de nodige kennis hebt verzameld om een goed advies te kunnen geven.

Je werkt in Halle en kan 1 dag per week thuiswerken of in een van onze regionale kantoren (Mechelen, Haasrode, Merelbeke, Deinze, ...).


| Profiel:

  • Opleiding en ervaring 
    • Je hebt een bachelor- of masterdiploma in communicatief of (digital) marketing en hebt minstens 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie of bij een marketing agency.
    • Je hebt verschillende digitale marketing tools, waaronder Google Adwords Editor en Google Analytics goed in de vingers.
  • Analytisch
    • Het analytische luik binnen marketing (A/B testing, Google Analytics..) is helemaal je ding.
  • Communicatief 
    • Je kan de technische setup van een SEA campagne helder overbrengen aan collega’s, klanten en partners.
  • Organisatieskills 
    • Je werkt nauwkeurig, planmatig en gestructureerd. Hoofd- en bijzaken van elkaar onderscheiden is iets waar je van nature goed in bent. Je weet precies waar je mee bezig bent en kan goed inschatten wat nodig is om het werk tot een goed einde te brengen.
  • Enthousiasme 
    • Je bent betrokken, assertief en overtuigend: je kan vergaderingen en werkgroepen in goede banen leiden, presentaties geven, ...
  • Talenkennis 
    • Je communiceert vlot in het Nederlands, zodat je met al je collega’s, partners en stakeholders goed kan samenwerken. Kennis van het Frans en/of het Engels is een plus.


Skills

Organisatie
Analytics
Communicatief sterk
SEA
Google AdWords
Google Analytics

Waarom kiezen voor deze opdracht

  1. Impact & Verantwoordelijkheid
  2. Taakvariatie & uitdaging
  3. Opleidingen & leertrajecten

Extra info

Regio: Halle
Beschikbaarheid: 4 Dag(en) per week
Looptijd: 24 weken
a186N000000JyTaQAK Flemish Brabant

    Is deze freelance job iets voor jou? Vul snel je gegevens in en druk op solliciteer!












    Ik wil graag op de hoogte gehouden worden van communicaties over events, sollicitatietips, wedstrijden, surveys, etc…

    Download the GIGHOUSE app