fbpx

Freelance Diensthoofd Financiën

terug naar overzicht
7 november 2022

Onze klant is actief in de stad Vilvoorde, de gemeente Machelen en de deelgemeente Muizen (stad Mechelen).

Meer dan 1.650 gezinnen huren momenteel een sociale woning.


Voor hen zijn we op zoek naar een diensthoofd Financiën.

Je bent verantwoordelijk voor én meewerkend teamlid van de afdeling die instaat voor financieel beheer en werkt nauw samen met het team ‘woon- en patrimoniumbeheer’.


De verantwoordelijke Financieel beheer staat in voor een optimaal verloop van het financieel beheer.

Hij/zij werkt pro-actief in functie van:

  • het beperken van huurachterstallen (mogelijke gerechtsdossiers hieromtrent worden nauwlettend en juridisch correct aangepakt)
  • het superviseren van de boekhouding
  • het bevorderen van de samenwerking tussen de sociaal- administratieve diensten en de technische en bouw-administratieve diensten

| Resultaatgebieden en taken:

  • Financieel beheer
    • Toezien op correct beheer financiën en administratie bij huurders
    • Organiseren overleg omtrent jaarlijkse huurprijsherziening
    • Reduceren huurdersachterstallen
    • Opvolgen dossiers bij advocaat en gerecht
    • Bij openstaande rekening i.v.m. huurlasten: geen terugbetaling of opmaken betaalbestand (opstellen diverse operaties na controle en bevragen) via tussentijdse rekening -> wekelijks -> laten tekenen door directeur
    • Toezien en voeren van boekhouding volgens de wettelijke kaders
    • Opvolgen en interpreteren van financiële planning
    • Afsluiten van jaarlijkse boekhouding, BTW-aangiften en fiscale aangifte - Overleg met revisor
    • Voorstellen tot verbetering in procesmatige werking en resultaten
    • I.s.m. Ordiges: kostenplaatsen bij maken
  • Huurdossieropvolging
    • Opstarten en opvolgen sociale gerechtsdossiers
      • In overleg met ‘medewerker leefbaarheid’ het gerechtsdossier opmaken: huurachterstal, uithuiszetting, …
      • Doorspelen gerechtsdossier aan de raadsman voor verdere afhandeling
      • Overleg met advocatenkantoor (Noben)
  • Organisatie dagelijkse werking huurbegeleiding
    • Coördineren en bijsturen van taken, post, planning
    • Dossierbespreking met de financieel medewerkers, zo nodig ‘Technisch medewerker’
    • Bewaken van éénduidigheid van werking (klassement, …)
    • Herschikken van afspraken, taken, workload, … bij afwezigheid van (verlof, ziekte, …)
  • Extern partnerschap
    • Aanwezigheid op relevante vergaderingen in verantwoordelijkheidsgebieden
  • Opvolging prestaties medewerkers
    • Voeren van jaarlijkse ontwikkelingsgesprekken
    • Opvolgen van het functioneren van de medewerkers
    • Instaan voor de continuïteit bij afwezigheid medewerkers
    • ...

Ben jij de persoon die we zoeken? Reageer dan snel!

Skills

Samenwerken
Integriteit
Beheer geconsolideerde financiële staten
Debiteurenbeheer
Initiatief
Probleemoplossend

Waarom kiezen voor deze opdracht

  1. Snelle opstart
  2. Sociale sector
  3. Hands-on & meewerkend

Extra info

Regio: Vilvoorde
Beschikbaarheid: 3 Dag(en) per week
Looptijd: 12 weken
a186N000000vrSOQAY Flemish Brabant

    Is deze freelance job iets voor jou? Vul snel je gegevens in en druk op solliciteer!












    Ik wil graag op de hoogte gehouden worden van communicaties over events, sollicitatietips, wedstrijden, surveys, etc…

    Download the GIGHOUSE app