fbpx

Freelance Teammanager Marcom Food

terug naar overzicht
23 november 2022

Voor onze klant, het full-service communicatiebureau binnen een groep van meer dan 20 ondernemingen. Elke marketingbriefing vertalen ze in een sterk communicatieconcept met maximaal effect. En de communicatiemiddelen maken ze zelf of in nauwe samenwerking met externe partners: print, digitaal, video, imagocampagnes, direct mail, gepersonaliseerde communicatie, …


Als Teammanager stuur je een multidisciplinair team aan dat omnichannel-marketingcommunicaties concipieert en uitwerkt voor de Non-Food enseignes van de groep. Jij ziet erop toe dat alle gemaakte afspraken (op vlak van timing, budget en kwaliteit) correct worden nageleefd.

 

| Wat je concreet doet?

  • Je coacht en begeleidt een multidisciplinair team van copywriters, graphic designers, webmasters, coördinatoren alsook de creatieve teams (conceptbedenkers). Alles samen zijn dat 30-35 medewerkers. Je zorgt ervoor dat de opgeleverde marketingcommunicaties beantwoorden aan de gemaakte afspraken (timing, budget en kwaliteit).
  • Je communiceert op heldere en klantgerichte wijze met de interne partners (de opdrachtgevers), de account- en productieteams, de foto/videostudio en de ad hoc-freelancers.
  • Je bent de eindverantwoordelijke voor de lancering van de marketingcommunicaties, volgens de afgesproken service level agreements.
  • Je inspireert je team, kent hun sterktes en zwaktes en slaagt erin hen als een geoliede machine aan te sturen. Je regeert niet met ijzeren hand maar schept vanuit coachend leiderschap het kader waarbinnen jouw teams zelfstandig hun ruimte en verantwoordelijkheid opnemen.
  • Je bent verantwoordelijk voor een vlotte organisatie en de resourceplanning binnen je team. Je kan hiervoor rekenen op ondersteuning van een planner: je eigen rechterhand binnen het team.
  • Je loodst je team vlot door de huidige organisatieveranderingen: de organisatiestructuur van Marcom Services evolueert, waarbij de focus voortaan ligt op multidisciplinaire teams die voor specifieke merken werken.
  • Wat de HR-admin betreft gaat het hem vooral over de wekelijkse opvolging van de orderpunteringen, de maandelijkse afsluiting van timesheets, het opvragen en vervolgens doorsturen van afwezigheidsattesten naar HR (igv ziekte), het opvolgen van de kostendoorrekening naar onze businesspartners, de wekelijkse opvolging en maandelijkse rapportering van afwijkingen in prestaties en doorrekeningen, enz.

 

Je werkt nauw samen met je collega-teammanagers, met de accountmanagers en met de overkoepelende creatief directeur die instaat voor de volledige branding.

Ze werken in een matrix organisatie wat betekent dat je zelf geen inhoudelijke verantwoordelijkheid hebt op concepten die ontwikkeld worden, wel op de uitwerking ervan.

Ook al rapporteren de conceptbedenkers aan jou, je stuurt ze inhoudelijk niet aan.

Je wordt daarbij in je coaching rol ondersteund door vakexperten die de ontwikkeling van collega’s mee faciliteren op alle vakgebieden (design, copywriting, web).

Samen zorgen jullie ervoor dat hun interne partners met vertrouwen en enthousiasme de samenwerking met Marcom Services blijven verderzetten.

 

| Jouw profiel:

  • Ervaring
    • Je hebt een ruime ervaring (5 tot 10 jaar) binnen de advertisingwereld. Je bent vertrouwd met omnichannel-marketingcommunicatie en bent mee met de nieuwste digitale trends. Heb je ook ervaring met leidinggeven en people management? Dan is dat een flinke plus.
  • Eigen initiatief
    • Als teammanager structureer en ontwikkel je zelf jouw team. Je beslist zelf hoe je dat het beste invult: teambuilding-events, werkgroepen, verantwoordelijkheden toekennen, enz.
  • Organisatie
    • Je bent een sterk analytische geest die makkelijk hoofd- van bijzaak onderscheidt en de juiste prioriteiten weet te leggen. Je bent een kei in organisatie en planning en behoudt altijd het overzicht.
  • Sterke communicatie
    • Je communiceert helder en doelgericht naar teamleden, managers en interne klanten. Je bent eerlijk en kritisch, en onderbouwt elk advies met argumenten uit de praktijk. Interne opdrachtgevers daag je uit om de briefings te verfijnen en de doelen scherp te stellen.
  • Empathie en diplomatie
    • Je luistert actief naar de wensen en behoeften van je medewerkers. Je helpt hen om elke dag beter te worden in hun domein. En zij zijn gerust met jou aan het roer.
  • Talenkennis
    • Je spreekt en schrijft perfect Nederlands en hebt een goede kennis van het Frans. Zo kan je met al je collega’s vlot samenwerken.

Skills

Communicatief sterk
Initiatief
Plannen en organiseren
Analytisch denkvermogen
Marketing & Communications
Omnichannel Marcom
Leidinggeven
People Management

Waarom kiezen voor deze opdracht

  1. Snelle opstart
  2. Langdurig project
  3. Marcom Food

Extra info

Regio: Halle
Beschikbaarheid: 5 Dag(en) per week
Looptijd: 52 weken
a186N000000vuGkQAI Flemish Brabant

    Is deze freelance job iets voor jou? Vul snel je gegevens in en druk op solliciteer!












    Ik wil graag op de hoogte gehouden worden van communicaties over events, sollicitatietips, wedstrijden, surveys, etc…

    Download the GIGHOUSE app