Ben jij een digitale duizendpoot met technische en communicatieve skills en gepassioneerd over alles wat gelinkt is met digitale marketing? Heb je zin om zoveel mogelijk klanten warm te maken en ze aan te trekken met alle mogelijke digitale marketing technieken en instrumenten? Ben je enthousiast en dynamisch en hou je ervan kwaliteit af te leveren? Dan ben jij de Digital Performance Marketeer die we zoeken!
Functie:
Als Digital Performance Marketeer ben je verantwoordelijk voor de instroom van bezoekers naar onze website.
- Door het optimaal inzetten van budgetten, kan je online opportuniteiten genereren en reactiveren.
- Je bedenkt hiervoor digitale campagnes en zet ze op in samenwerking met onze externe partner.
- Je analyseert, stuurt bij en evalueert. Je houdt hierbij rekening met de evoluties in de markt, optimalisatie-mogelijkheden en potentiële opbrengsten.
- Daarnaast zorg je ervoor dat we onze concurrenten steeds een stapje voor zijn omwille van jouw innovatieve ideeën die je oppikt en die je vertaalt naar een project met businessdoelstellingen.
Taken:
- Je staat in voor het beheer van de Search Engine Advertising zowel in Google als Bing.
- Je bepaalt de strategie voor google ads en microsoft advertising.
- Je volgt de budgetten op en rapporteert over de resultaten.
- Dagdagelijks stuur je ons digital advertising agency aan.
- Je test, analyseert en evalueert op performantie en profit.
- Je volgt innovaties op en implementeert ze waar mogelijk.
- Je overlegt met andere experts binnen de groep.
- Naast SEA ben je ook een expert in display, audio – en videocampagnes op de verschillende online kanalen.
- Je adviseert welke digitale mediakanalen best ingezet worden per campagne en kan de resultaten analyseren.
- Je maakt forecasts op rond Return on Investment (ROI) en Return on Ads Spend (ROAS).
- Je zorgt voor duidelijke briefings met budget, targeting en doelstelling voor onze externe partner.
- Je bepaalt en beheert ons beleid rondom SEO. Je beheert de tools (Searchmetrics, Google Search Console, SEMRush, ScreamingFrog) en stuurt functioneel een extern team van SEO-specialisten aan.
- Je analyseert en optimaliseert de performance van organische rankings.
- Samen met het content team zorg je voor de nodige teksten rond specifieke thema’s, trends en keywords.
- Je bent de Google Analytics specialist.
- Je analyseert resultaten, rapporteert en stelt samen met de CRO-marketeer aanbevelingen voor de website op.
- Samen met onze externe partner zorg je voor correcte tracking via onze datalayer en Google Tag Manager om zo ook nieuwe website developments te kunnen meten, opvolgen en bijsturen.
- Je volgt de markt op en adviseert i.v.m. de impact van digitale innovaties.
- Op regelmatige basis rapporteer je over de nieuwste trends en opportuniteiten voor onze markt.
- Je bedenkt een strategie en zet de ideeën om naar haalbare projecten. Je maakt een aanzet tot business case.
Profiel:
* Je studeerde digital marketing of volgde een gelijkaardige opleiding
* Je hebt bij voorkeur 1 tot 3 jaar ervaring in een gelijkaardige job of kan relevante ervaringen voorleggen uit een stage of project uit je vrije tijd
* Je kan recente certificaten voorleggen van Google Ads en Google Analytics.
* je hebt ook kennis van:
• Server-Side Tracking
• Core Web Vitals
• Google Consent Mode
* Je bent op de hoogte van de nieuwste digitale trends
* Je wil werken in een internationale omgeving
* Je bent ondernemend, communicatief en werkt vlot in teamverband
* Je bent analytisch ingesteld, stressbestendig en werkt resultaatgericht
* Je bent Nederlandstalig en hebt mondelinge en schriftelijke kennis van het Engels.
Je bent min. 3 dagen per week beschikbaar en kan hiervan 1 dag naar Bilzen komen.
Ben je min. 4 dagen per week beschikbaar, dan word je 2 dagen per week in Bilzen verwacht.
Deze opdracht is voor een 3-tal maanden tot de vaste medewerker opstart.
Skills
Google Analytics SEA SEO Google Search console analytisch vermogen Digital marketing Google AdWords
Waarom kiezen voor deze opdracht
- Tewerkstelling bij internationale speler
- Bouwen aan digitale marketing afdeling
- 1 tot 2 dagen remote
Extra info
Regio: | Bilzen |
Beschikbaarheid: | 4 Dag(en) per week |
Looptijd: | 12 weken |