Freelance Inhouse Safety Advisor (Arbeidsongevallenbeheer)
Ben jij een freelance professional met een analytische en nauwkeurige aanpak, gericht op het optimaliseren van veiligheid en risicobeheer? Wij zoeken een gedetailleerde Inhouse Safety Advisor om ons team te versterken! Als Safety Advisor speel je een sleutelrol in het administratief beheer van arbeidsongevallen en ben je verantwoordelijk voor het efficiënt afhandelen en opvolgen van dossiers in samenwerking met verzekeraars en preventiediensten.
Functieomschrijving:
- Dagelijks beheer van arbeidsongevallen:
- Invoeren en opstellen van arbeidsongevallen voor uitzendkrachten, vaste medewerkers en contractors in het verzekeringssysteem.
- Controleren en aanvullen van inkomende aangiftes door data te verifiëren en de overeenkomst met contractuele gegevens te checken.
- Melden van eventuele afwijkingen aan de verzekeraar voor snellere afhandeling en correct dossierbeheer.
- Volledig afwerken van schadeaangiftes en het doorsturen naar de verzekeraar en PSO-kantoren.
- Verzamelen van aanvullende informatie voor besluitvorming en nauwkeurige dossiervoering.
- Detecteren van fouten in het systeem en nauw samenwerken met stakeholders om deze op te lossen.
- Adviseren over procesoptimalisaties voor het aangiftesysteem in samenspraak met de verzekeraar.
- Opvolging en analyse van dossiers:
- Initiëren van procedures voor uitgebreide afhandeling en het centraliseren van documentatie voor de preventiedienst van de klant.
- Actief opvolgen van recidivisten (indien werknemers meerdere ongevallen rapporteren) en bepalen van onderliggende oorzaken.
- Opstellen van schade-statistieken en rapporteren aan klanten en klant-inleners; samenwerken met de preventiedienst om preventieve acties te ondernemen.
- Dagelijks verzenden van verzekeringscorrespondentie naar de desbetreffende kantoren en relevante partijen.
- Status en rapportering:
- Verzamelen van informatie met betrekking tot de acceptatie of afwijzing van arbeidsongevallen.
- Bijhouden van de status en betalingen van dossiers, en onderzoeken aanvragen voor twijfelachtige dossiers om risico’s te minimaliseren.
- Toezicht houden op betalingen van gewaarborgd loon en arbeidsongeschiktheid.
- Reisbijstand en extra professionele activiteiten:
- Beheren en centraliseren van aanvragen en documentatie, afwijkingen rapporteren en overzicht bijhouden van aanvragen.
Vereisten:
- Minimaal een basisopleiding tot preventieadviseur niveau 3.
- Ervaring in verzekeringsbeheer of veiligheid is een pluspunt.
- Een analytische en gedetailleerde werkstijl met focus op nauwkeurigheid.
- Sterke communicatieve vaardigheden en vermogen om samen te werken met interne en externe stakeholders.
Waarom bij ons werken?
Je krijgt de kans om zelfstandig te werken binnen een team dat veiligheid en nauwkeurigheid hoog in het vaandel draagt. Als freelance Inhouse Safety Advisor krijg je niet alleen verantwoordelijkheid, maar ook ruimte voor persoonlijke ontwikkeling in een sector waar je impact kunt maken op de werkomgeving van vele medewerkers.
Ben jij de freelancer die wij zoeken? Reageer direct en ontdek hoe jij kunt bijdragen aan een veilige en zorgeloze werkomgeving voor iedereen!
Skills
- Analytisch
- Nauwkeurig
- Probleemopossend Denken
- Communicatief
- Data Management
- Veiligheid & Preventie
- Verzekeringsbeheer
- Preventieadviseur Niveau 3
Extra info
Regio: | Brussel |
Beschikbaarheid: | 5 Dag(en) per week |
Looptijd: | weken |