Onze klant heeft een netwerk aan tankstations over de hele wereld en zijn met heel wat projecten bezig.
We zijn op zoek naar een freelance retail market analyst die heel nauw zal samenwerken met de catogorymanagers en disctrictmanagers betreft de verkoop in de shop én de recent gelanceerde Loyaltykaart.
Het is de bedoeling dat je zaken in kaart kan brengen zowel wat de shops betreft (verkoop/trends/markt) als van de Loyaltykaart (promoties/trends/markt) en deze ook kan doorgeven aan de category- en districtmanagers.
Jouw taken als freelance retail market analyst:
• Rapporten kunnen maken in Excel als ondersteuning van de categorymanagers en het field team of disctrictmanagers (verkooprapporten / marge rapporten / promo rapporten/non scanning rapporten)
• Rapporten kunnen toelichten in een begrijpelijke taal
• Administratieve taken overnemen van retail admin die shopgelinkt zijn : shop boodschappen op Netlink , remise/reprise info doorgeven aan commerciële partners
• Opnemen van kleine impuls categorieën (vb chewin gum ) : verkopen analyseren , marges kunnen berekenen , planogrammen analyseren opgemaakt door Conway , promo’s kunnen uitwerken samen met commerciële partners , mogelijkheden detecteren om verkopen te boosten
• loyalty reporting
- Update loyalty report DM (+- 2x per maand)
- Nieuwe dashboards maken with info we need, dashboard related on sales, promotions, fraude, …
- Updaten / maken van reports voor de verschillende departementen ; global retail, shop, fuel, leden, …
- Update incentive loyalty (1x per maand, + final ranking)
- Reporting van de promoties
- Terugbetaling coupons via Good Will Fee (1x per maand)
Jouw profiel als freelance retail market analyst:
• Analytisch denk- en redeneervermogen
• Grondige kennis van excel – templates maken – pivot tables – formules
• Basiskennis powerpoint & word
• Sterk voordeel is tweetaligheid NL / FR
• Pragmatisch en praktijkgericht denkvermogen
• Houden van afwisseling in werk
• Zelfstandig kunnen werken (en werk willen zien)
• Sterk in administratieve taken
• Leergierig willen zijn om systemen te willen leren kennen (icasa, sap, toekomstige bi tool, comarch platform voor loyalty, enz…)
• Communicatieve vaardigheden (analyses duidelijk kunnen uitleggen aan “leken”)
• Extra voordeel is zeker commerciële kennis in (food)retail en kennis van de termen omzet, cost of goods, marge, gewogen marge
• Stressbestendig zijn en prioriteiten kunnen leggen
Dit is een opdracht van min. 3 maanden maar kan ook langer. Er is iemand uitgevallen en er is geen zekerheid wanneer deze persoon terugkomt. Veel taken werden verdeeld maar dit takenpakket willen ze uitbesteden aan een freelancer.
Er wordt op kantoor in Vilvoorde gewerkt en we zoeken iemand voor 4 of 5 dagen per week.
Het bedrijf telt in het hoofdkantoor Vilvoorde 50 medewerkers.
Skills
- Analysing Results,Nauwkeurigheid,Projectmanagement,Consumer Behavior Insights (research),Customer / Buyers Journey,Data Analytics,Analytisch Denkvermogen,Trend Analysis,Probleemanalyse,Samenwerken,Business Analysis,Dataset Preparation,Initiatief,Draaitabellen,Voortgangsrapportage,Projectplanning,marktanalyse
- Logisch Redeneervermogen
Waarom kiezen voor deze opdracht
- Retail
- Markt- en trendanalyse
- Rapporteringen in excel
Extra info
Regio: | Vilvoorde |
Beschikbaarheid: | 4 Dag(en) per week |
Looptijd: | 34 weken |