fbpx
Vragen over GIGHOUSE?

Veelgestelde vragen (& antwoorden)

Wat is GIGHOUSE?

GIGHOUSE is hét digitale matchingplatform dat streeft naar een perfecte match tussen freelancers en opdrachtgevers op een snelle en efficiënte manier. Wij garanderen kwaliteit door een diepgaand screening en matchingproces waarbij we niet alleen op competenties en skills focussen, maar ook streven naar een “cultural fit” tussen freelancer en opdrachtgever. Bovendien bieden wij ondersteuning aan de freelancer en kan deze steeds bij ons terecht voor eerstelijnsadvies.

 

Wie zit er achter GIGHOUSE?

Samen met een gemotiveerd team experten streven zij dagelijks naar dé kwalitatieve match tussen freelancer en opdrachtgever. Hun doel? Elk bedrijf overtuigen van de meerwaarde van het inzetten van freelance-experts én op die manier de arbeidsmarkt van de toekomst mee helpen tekenen.
Hun droom? Hét freelance-platform uitbouwen dat dé referentie is voor kwalitatieve matching binnen België (en per uitbreiding Europa). Hun motto? Always deliver more then expected!

Waarom GIGHOUSE?

Kwaliteit staat bij ons boven kwantiteit. Alle freelancers worden grondig gescreend tijdens een intakegesprek waarbij CV wordt gecontroleerd en referenties worden nagegaan.

GIGHOUSE zorgt ervoor dat u zelf geen tijd verliest bij uw zoektocht naar de geknipte freelancer voor uw project. Wij doen de zoektocht en stellen u alleen die freelancers voor die een hoogste matchinggehalte hebben.

Wij bieden ondersteuning aan de freelancer. Deze kan steeds bij ons terecht voor eerstelijnsadvies. Wij streven ernaar een plek te zijn waar onze freelancers kunnen “thuiskomen”. Daarom staan er in de toekomst nog allerlei initiatieven gepland om dit gevoel binnen onze community te versterken.

 

Wat kan ik als opdrachtgever met GIGHOUSE?

Contacteer ons wanneer je freelancers zoekt voor een nieuw project. Wij beschikken over een uitgebreide database waarin wij, voor jou, zoeken naar de freelancer die perfect in je bedrijf past. Ons matchingproces richt zich niet enkel op competenties en skills maar streeft ook naar het vinden van een “cultural fit” tussen freelancer en opdrachtgever.

 

Wat is de rol van de GIGHOUSE consultants?

Zij gaan op zoek naar de perfecte match tussen opdracht(gever) en freelancer. Dit aan de hand van een diepgaande screening van de freelancers en een gesprek met de opdrachtgever. Van zodra er een succesvolle match is, zorgen zij ook voor de contracten, facturatie en uitbetaling.

Waartoe dien ik mij te richten met vragen in verband met administratie?

GIGHOUSE neemt de volledige administratie voor zich. Dit betekent dat GIGHOUSE zowel voor de contracten als de facturatie zorgt. Bovendien staat GIGHOUSE in voor de correcte uitbetaling van het loon van de freelancer en de bijhorende administratie. Heb je toch nog vragen in verband met de administratie, dan helpen wij je graag verder! Contacteer ons op info@gighouse.be

Ik ben intermediair, kan ik via GIGHOUSE in contact komen met een freelancer?

Op zoek naar de ideale freelancers voor opdrachten bij jouw klanten? Dan kan je ook bij ons terecht. Echter, zullen wij enkel die freelancers aan u voorstellen die openstaan om met een derde partij te werken. Neem rechtstreeks contact met ons op zodat we onze mogelijke samenwerking verder kunnen bespreken. Mail gerust naar info@gighouse.be .

 

Is GIGHOUSE intermediair?

De pure definitie van een intermediair is “een bemiddelaar”, wat betekent dat een intermediair steeds bemiddelt tussen 2 partijen zodat zij tot een goede overeenkomst kunnen komen. Bij GIGHOUSE zorgen wij in eerste instantie voor de goede match tussen beide partijen en stellen wij beide in contact met mekaar. Freelancer en opdrachtgever onderhandelen met andere woorden zelf over het afgesproken tarief en wij zorgen, bij overeenkomst, voor de juiste contracten, timesheets en correcte betaling/facturatie.

Waar vind ik de algemene voorwaarden van GIGHOUSE?

Hier kan je de  algemene voorwaarden voor opdrachtgevers raadplegen. Die van freelancers lees je hier .

 

 

Mijn vraag komt niet voor in de lijst, wat nu?

Heb je nog vragen of wil je iets bespreken, contacteer GIGHOUSE gerust via mail op info@gighouse.be of op het nummer 09/331.77.61.

Hoe komt het dat ik niet kan registreren?

De app is enkel compatible met een mobile device, er is geen desktop versie​. De app kan je downloaden in Google Play store (Android) en de App store (iOS) onder de naam GIGHOUSE​.

Je kan een account aanmaken door 1 van deze opties te kiezen:​

  • Ik kies een e-mailadres als gebruikersnaam en maak een wachtwoord aan​
  • Ik registreer met mijn LinkedIn profile​
  • Ik registreer met mijn Apple ID

Ik raak niet meer op de app sinds de laatste update?

Je krijgt op de app volgende boodschap te zien: “Gelieve de app te updaten alvorens verder te gaan”.

Ga naar de Google Play Store of App Store, zoek naar “GIGHOUSE” en druk op “update”. 
Staat er geen “update”, maar “Open”, dan kan dat betekenen dat je jouw store nog even dient te refreshen
Jouw store refreshen kan je doen door naar beneden te swipenin de store zelf OF door de store “hard te closen” door die naar boven te swipen.

Open je store opnieuw en ga opnieuw naar de GiGHOUSE-app op zoek. Update nu de app. 

 

Lukt het nog steeds niets?

Verwijder de app en installeer deze opnieuw.

Lukt het na voorgaande tips nog steeds niet? Stuur ons een mailtje met volgende informatie:

  • Jouw telefoon (Iphone, Samsung,…)
  • Modelnaam van jouw telefoon (Iphone 8, Iphone 11,…?)
  • Jouw softwareversie (15.3.1,…) 

Tip: deze laatste 2 kan je eenvoudig terugvinden in de instellingen van jouw telefoon. De releaseversie van de app kan je raadplegen in de app-store.

 

Wat moet ik doen als ik mijn username of paswoord ben vergeten?

Ben je oorspronkelijk geregistreerd via de shortcut LinkedIn of AppleID? Dan moet je ook altijd via deze weg inloggen.

Heb je via e-mailadres en wachtwoord een account gecreëerd en weet je jouw wachtwoord niet meer?

Druk op ‘Forget Password?’ en vraag een nieuw wachtwoord aan. Je krijgt snel een e-mail in jouw mailbox. Niet ontvangen? Kijk zeker in je spamfolder. ​

Hoe komt het dat ik wijzigingen aan mijn profiel niet kan opslagen?

Wanneer je BTW-nummer of rekeningnummer niet goed werd aangevuld bij het wijzigen van jouw profiel, kan je ook niet verder opslaan. Je krijgt een foutmelding bij de respectievelijke velden die moeten aangevuld worden

 

Hoe komt het dat mijn profiel niet 100% compleet is?

De app gidst je door het onboardingproces. Via de balk bovenaan volg je de progressie mee die aangeeft hoe compleet je profiel is. Wanneer je klikt op de balk geeft die aan welke acties je kan ondernemen om je profiel op 100% te krijgen.

Hoe laat ik GIGHOUSE weten dat ik beschikbaar ben voor een nieuwe freelance opdracht?

In de applicatie bij de tab ‘profiel’ waar je jouw verkeuren ingeeft, kan je jouw beschikbaarheid updaten.  Je kan deze aan of-uitvinken.

Hoe wijzig ik mijn gegevens in de applicatie?

Jouw profiel kan je wijzigen via de knop ‘instellingen’ rechts bovenaan in de app. Let er op wel op dat, als je gegevens wijzigt, deze eerst terug gevalideerd moeten worden door een GIGHOUSE consultant.

Hoe wijzig ik de gegevens in mijn timesheets?

Indien jouw timesheets nog op ‘draft’ staankan je deze altijd wijzigen.Indien je al hebt ingediend, neem contact op met jouw consultant of bel je naar 09 331 77 60 en wij passen deze voor jou aan.

 

Waarom zie ik geen timesheets in de app?

Neem contact op met consultant binnen GIGHOUSE. Enkel wij kunnen jouw contract activeren en dat zorgt ervoor dat je timesheets kan invullen.

Indien je geen bevestiging van een contract hebt gekregenblijft dit veld sowieso leeg.

Hoe verloopt de instroom van freelancers?

GIGHOUSE maakt gebruik van verschillende bronnen om onze database te verrijken met de juiste freelancers. In eerste instantie schrijven freelancers zich in op de mobiele app die we via het web & sociale media promoten. Ten tweede neemt GIGHOUSE  ook deel aan heel wat events en beurzen waardoor wij in contact komen met freelancers verspreid over heel België. Tot slot gaan onze consultants elke dag ook actief op zoek, via allerhande kanalen, naar de meest kwalitatieve freelancers in de markt. In al deze gevallen volgt er een nauwkeurige screening van de competenties van de freelancers.

Hoe verloopt de screening van de freelancers?

Wanneer freelancers zich ingeschreven hebben op de mobiele applicatie krijgen ze een verzoek om de contactgegevens van drie werkgevers door te geven waarmee ze samengewerkt hebben. Onze consultants bellen deze referenties op en bespreken tijdens een persoonlijk gesprek de competenties van de freelancer. Tijdens deze gesprekken wordt voornamelijk nagegaan of de opgegeven competenties overeenstemmen met de ervaring die voormalige opdrachtgevers hadden/hebben. Na elk telefoongesprek wordt het profiel van de freelancer verder aangevuld en worden referenties toegevoegd aan de opdrachtgever.. De freelancers worden bij inschrijving telefonisch gecontacteerd om een beeld te krijgen van hun sterkte, zwaktes en preferenties.

Hoe vindt GIGHOUSE de beste freelancer voor mijn opdracht?

Ons matchingproces wordt ondersteund door een sterke en intelligente matchingsoftware die ons in staat stelt om een heel snelle kwalitatieve matching te maken. Onze consultants doen steeds de laatste controle alvorens freelancers worden doorverwezen naar een opdrachtgever.

Is er garantie dat GIGHOUSE de juiste freelancer vindt binnen een bepaalde termijn?

Wij streven steeds naar een kwalitatieve match binnen de 48u. De freelancers die aan u worden voorgesteld, matchen alvast met de specifieke noden binnen uw opdracht, zijn beschikbaar én hebben reeds interesse getoond in uw opdracht. Half way there dus!

Hoe plaats ik een opdracht op het webportaal van GIGHOUSE?

Om toegang te krijgen tot het webportaal klik je bovenaan de pagina op ‘Login’. Vervolgens maak je een nieuw account aan of log je in met je bestaand profielgegevens. Je hebt nu toegang tot het webportaal. Om een nieuwe opdracht aan te maken ga je als volgt te werk:

Eerst klik je op ‘maak nieuw project aan’. Daarna geef je de naam in van het profiel dat je zoekt en specifieer je de benodigdheden, hoe meer detail hoe beter we je kunnen matchen met het juiste freelance talent. Dit veld kan meer informatie bevatten over welke vaardigheden de freelancers moet bezitten maar kan ook meer informatie geven over de opdracht of de onderneming waarin de freelancer zal terecht komen.

Daarna wordt er gevraagd waarom de freelancer bij jou aan de slag moet. Geef hier drie redenen op waarom jouw bedrijf de moeite waard is om voor te werken.

Vervolgens vragen we je om een inschatting te maken naar de duurtijd van de opdracht. Hoe lang wil je beroep doen op de expertise van de freelancer? Geef jouw benadering door bij de geschatte duurtijd en vul daarna de locatie in waar de freelancer aan de slag moet. Daarna kan je het maximale budget invullen dat je wenst te betalen om aan de slag te gaan met de freelancer.

Last but not least krijg je de mogelijkheid om de skills en tools op te lijsten die jouw freelancer nodig heeft. Weet je niet zeker over welke vaardigheden jouw freelancers moet beschikken? Neem dan contact met ons op en wij helpen je verder.

Klik op ‘bewaar en verstuur’ en onze matchmakers gaan op zoek naar de perfecte freelancers voor jouw opdracht.

Hoe kan ik contact opnemen met GIGHOUSE?

Je kan ons altijd contacteren via info@gighouse.be of op het nummer 09/331.77.61

Hoe gaat GIGHOUSE om met mijn persoonlijke gegevens?

GIGHOUSE verbindt zich ertoe steeds vertrouwelijk om te gaan met persoons- en bedrijfsgegevens. Deze informatie zal enkel gebruikt worden in het kader van het zoeken naar opdrachten tijdens het matchingproces. We verwijzen jou graag door naar ons uitgebreid privacy beleid. Nog vragen? Stuur een e-mail naar gdpr@gighouse.be

 

Hoe kan ik me uitschrijven voor de nieuwsbrief of mijn profiel verwijderen?

Indien je je graag wilt uitschrijven voor de nieuwsbrief of je profiel wilt verwijderen, stuur dan een berichtje naar info@gighouse.be. Laat ons gerust weten wat de reden hiervoor is.

Welk prijskaartje staat hier tegenover voor opdrachtgevers?

In ruil voor de hulp en services die GIGHOUSE u biedt, rekenen wij 22% of 24% brokersfee  aan bovenop de fee van de freelancer. Uw uiteindelijke factuur zal dus de fee van de freelancer, vermeerderd met 22% of 24% bedragen. Deze verzamelfactuur ontvangt u wekelijks na validatie van de freelanceprestaties. Naar gelang de formule die u kiest verloopt de betaling via domiciliëring of per factuur met betalingstermijn van 30 dagen. Wij verwijzen u graag door naar de prijzenpagina voor verdere toelichting

 

Welk prijskaartje staat hier tegenover voor freelancers?

Onze diensten zijn volledig gratis voor freelancers. We rekenen enkel een brokersfee van 22% of 24% bovenop de fee van de freelancer aan de opdrachtgever. Heel transparant en makkelijk!

Hoeveel marge neemt GIGHOUSE op de freelancer?

Bij GIGHOUSE is de zoektocht naar een freelancer helemaal gratis. Je betaalt als opdrachtgever pas vanaf het moment dat een freelancer bij jou aan de slag gaat: first cure, then pay! Naargelang de formule die jij kiest, rekenen wij bovenop het tarief van de freelancer een brokersfee van 22% of 24%.

Wanneer wordt de freelancer betaald?

Van zodra de opdrachtgever de timesheet met gepresteerde arbeidsuren valideert, wordt de self-bill opgemaakt en binnen de 30 dagen uitbetaald na factuurdatum. Indien wij geen validatie of weigering binnen de 72u toegestuurd krijgen vanwege de opdrachtgever, gaan wij uit van een automatische validatie van de gepresteerde uren.

 

Dien ik als freelancer een factuur op te maken aan GIGHOUSE of aan de opdrachtgever?

Geen van beide! GIGHOUSE werkt met een self-bill systeem waarbij we de facturatieplicht van de freelancer volledig overnemen. GIGHOUSE maakt zelf aankoopfacturen op aan zichzelf, de zogenaamde self-bill. De freelancer dient deze self-bills als verkoopfacturen op te nemen in zijn btw-aangifte.

Klik hier voor meer informatie over de self-bills.

Ik heb mijn self-bill niet ontvangen. Wat nu?

Wanneer een nieuwe maand begint in het midden van de week, ontvang je de self-bill pas de week erna. Dit wordt gedaan omdat de facturatie de afsluit van de maand niet wil mixen met de eerste dagen van een nieuwe maand. Maar geen zorgen, de uitbetaling verloopt wel helemaal op tijd, je zal gewoon een weekje langer moeten wachten op de self-bill.

Ga ik een contract aan met GIGHOUSE of met de opdrachtgever?

Wanneer we een match hebben tussen jou en de opdrachtgever ga je een contractuele overeenkomst aan met GIGHOUSE. GIGHOUSE tekent op zijn beurt een contract met de opdrachtgever. Dit zorgt voor het enorm voordeel dat de opdrachtgever uitbetaalt aan ons en wij jou (de freelancer) binnen de 30 dagen na validatie van de timesheets kunnen betalen! Op die manier ben je zeker dat je verloning op tijd op jouw rekening verschijnt.

Ga ik een contract aan met GIGHOUSE of de freelancer?

Wanneer we een match hebben tussen jou en de freelancer ga jij een contractuele overeenkomst aan met GIGHOUSE. Wij tekenen op onze beurt een overeenkomst met de freelancer. Op die manier kunnen wij de freelancer snel uitbetalen. De facturatie tussen GIGHOUSE en de opdrachtgever verloopt ofwel per domiciliëring of per factuur die binnen de 10 of de 30 dagen betaald dient te worden. GIGHOUSE factureert standaard op wekelijkse basis.

 

In welke vakgebieden kan ik als freelancer werken?

GIGHOUSE richt zich voornamelijk op opdrachten binnen HR, Marketing & Communicatie, Finance, Digital & Design, IT en Administratie. Ben je actief in een andere niche maar zou je toch graag via GIGHOUSE werken? Registreer je gerust en wij bekijken graag samen de mogelijkheden.

Hoe vaak kan ik opdrachten via GIGHOUSE verwachten?

GIGHOUSE is een matchmaker en geen databank. Daarmee benadrukken we dat we voor elke freelancer en opdrachtgever op zoek gaan naar dé juiste match met cultural fit. Freelancers verwachten dus geen overvloed aan opdrachten, we sturen enkel een opdracht door als deze volledig aansluit bij het profiel. Voor opdrachtgevers bezorgen we geen lange lijst aan freelancers maar slechts een shortlist van de 3 best passende freelancers.

Heb ik een BTW-nummer nodig?

Om gebruik te maken van de diensten van GIGHOUSE moet je een freelancer zijn. Dat wil zeggen dat je zelfstandige bent en beschikt over je eigen BTW-nummer. Zonder BTW-nummer kan GIGHOUSE je niet voorstellen aan opdrachtgevers.

Hoe vervolledig ik mijn profiel voor 100% in de applicatie?

Om je profiel voor 100% te vervolledigen moet je volgende stappen uitvoeren:

  • Stap 1: Maak een account aan
  • Stap 2: Vul je gegevens in (expertisedomein, postcode, maximale reistijd…)
  • Stap 3: Vervolledig je profiel
    • Voeg je voorkeuren toe (beschikbaarheid, fee…)
    • Voeg je skills toe – Opgelet, voeg hier onderaan ook je talen toe!
    • Voeg je functies toe
    • Schrijf een leuke biografie
  • Stap 4: Geef je bedrijfsgegevens in (dit doe je door bovenaan op wijzig te drukken)

Ziezo, je profiel is klaar!

 

Hoe zet ik de meldingen van de app aan?

Wil je je meldingen aanzetten zodat je geen enkele opdracht mist? Geen probleem!

Meldingen iOS:

  1. Ga naar de instellingen van je iPhone
  2. Scroll naar onder tot je de app van GiGHOUSE tegenkomt
  3. Klik op de GiGHOUSE-app en klik op meldingen
  4. Zet de schakelaar van de meldingen aan
  5. Ziezo, je bent klaar!

Gif hoe meldingen aanzetten iOS

Meldingen Android:

  1. Ga naar de instellingen van jouw toestel
  2. Klik op apps
  3. Klik vervolgens nogmaals op apps
  4. Kies de GiGHOUSE-app en klik op meldingen
  5. Zet de schakelaar van de meldingen aan
  6. Ziezo, je bent klaar!

Gif hoe meldingen aanzetten Android