fbpx
marketing freelancers

Geen tijd voor de marketing van je bedrijf? Schakel eens een freelancer in!

leestijd: 5min | #opdrachtgevers #samenwerken met freelancers | 29 oktober 2018 | Daan De Bock
Dat elk bedrijf een goede marketingstrategie nodig heeft, is een understatement. Concurrenten liggen op de loer en consumenten stellen steeds hogere eisen. Toch laten heel wat ondernemers hun marketing links liggen. Niet alleen een tijdsgebrek, maar ook een gebrek aan kennis en ervaring vormen een belangrijk struikelblok voor velen. Gelukkig zijn er heel wat marketing freelancers die kunnen bijspringen waar nodig. Hoog tijd voor actie dus!

 

Het belang van marketing

Zolang de zaken goed draaien, klanten tevreden zijn en de facturen tijdig betaald worden, liggen weinig bedrijven wakker van de tekorten in hun marketingstrategie. Vooral kleine bedrijven vinden inspanningen op het vlak van marketing overbodig en laten hun marketing geregeld links liggen.

Pas wanneer de leads opdrogen, de omzet daalt en het aantal negatieve reviews begint te pieken, starten velen met het uitbouwen van hun marketingstrategie. Spijtig genoeg is het dan dikwijls al te laat en moet er een enorme achterstand ingehaald worden. Het is dus belangrijk om de concurrentie voor te zijn en te blijven investeren in een sterk marketingbeleid.

 

Marketing uit de jaren stillekes

Marketing is een zeer evoluerend vakgebied, zeker op het vlak van digitale marketing. Bijblijven is moeilijk en vraagt heel wat tijd en inspanning. Het is dus geen wonder dat heel wat kleine ondernemingen blijven vasthouden aan verouderde marketingtactieken. Dit terwijl de consument zijn lat steeds hoger legt en steeds meer verwacht van bedrijven.  Eén ding is zeker: je marketingtechnieken van de jaren 90 gaan hier niet toe bijdragen.

 

Marketing onderaan je to-dolijst

Bovendien lig je als bedrijfsleider eerder wakker van ontevreden klanten en openstaande rekeningen dan van je marketingbeleid. Het uitbouwen van je marketing zakt dus al snel naar de onderste plaats op je to-dolijst. En laten we eerlijk zijn; dat zijn net de taken waar je nooit toe komt.

 

Laat je bijstaan door een freelancer

Dateert je laatste blogpost nog van vorige maand, is je website in maanden niet geüpdatet of, nog erger, heb je nog geen website? Dan is er duidelijk werk aan de winkel. Gelukkig zijn er heel wat marketing freelancers die kunnen ondersteunen waar nodig.

Een freelancer is een zelfstandige die zeer flexibel ingezet kan worden. Zo kan je al beroep doen op een freelancer voor enkele uren. Op die manier hoef je enkel de gepresteerde uren te betalen en kan je eindelijk werk maken van je marketingstrategie, online aanwezigheid en merkbekendheid.

Bovendien zijn freelancers steeds gespecialiseerd in een bepaald vakgebied, waardoor je makkelijk de gewenste expertise in huis haalt. Van het opzetten van e-mailcampagnes tot het ontwerpen van een nieuw logo, je kan freelancers inschakelen voor zeer specifieke uitdagingen en projecten. Daarnaast zijn er ook heel wat allround marketeers die kunnen helpen bij de uitbouw van een marketingplan. Dat plan kan je vervolgens op je eigen tempo uitvoeren of opnieuw uitbesteden aan één of meerdere freelancers. Zeer flexibel en helemaal op maat van je wensen dus. Klinkt als muziek in de oren, niet?

 

GIGHOUSE brengt je in contact met de geschikte marketing freelancers!

Terwijl de redenen om een freelancer in te schakelen voor de hand liggen, is het niet altijd makkelijk om de geschikte freelancer te vinden. Gelukkig kan GIGHOUSE je hierbij helpen. GIGHOUSE is gespecialiseerd in het matchen van opdrachtgevers met de geschikte marketeers. Jij beslist welke taken je wil uitbesteden en GIGHOUSE gaat op zoek naar jouw ideale match!
 
Registreer vrijblijvend en krijg feedback binnen de 48u

Freelancers? Nee danku! Die zijn te duur voor ons bedrijf!

6 februari 2024 #Geld #Opdrachtgever #Prijs

Een analyse toont aan dat de kosten van freelancers vergelijkbaar zijn met die van vaste en uitzendkrachten, waardoor het kiezen van expertise boven contractvorm essentieel is; GIGHOUSE pleit voor het waarderen van flexibele arbeidsvormen en de inzet van zelfstandige experts.

4 min.
Blog lezen
Freelancer summit

3 redenen waarom je aanwezig moet zijn op de Freelancer Summit

10 oktober 2023 #events #freelancers

De Freelancer Summit biedt freelancers waardevolle kansen voor netwerken, bijscholing en persoonlijke ontmoetingen met matchmakers.

5 min.
Blog lezen

Waarom een niche kiezen als freelancer belangrijk is

18 juli 2023 #freelancers

Ontdek hoe je ervoor zorgt dat je hogere tarieven kan vragen en zinvollere projecten kunt krijgen door de marktvraag te onderzoeken en je vaardigheden te verbeteren.

5 min.
Blog lezen
hr policy

Arbeidsreglement vs. Bedrijfspolicy: zien we nog het bos door de bomen?

12 juli 2023 #freelancers #HR

Arbeidsreglement of bedrijfspolicy? Voor veel HR freelancers is het vaak onduidelijk. Advocatenkantoor A.lex verduidelijkt.

5 min.
Blog lezen

Mijn freelance-activiteit: als natuurlijk persoon of onder een vennootschap?

11 juli 2023 #free #freelancers #verdienen als freelancer

Freelancer in België: Kiezen tussen individu of vennootschap? Ontdek juridische, fiscale en financiële inzichten voor de beste keuze. Praktijkvoorbeeld toont financieel verschil. Slim beslissen met professioneel advies!

5 min.
Blog lezen
copperworks

Waarom 100% thuiswerken geen goed idee is

11 juli 2023 #freelancers

Thuiswerken heeft voordelen, maar ook nadelen zoals vage scheiding werk/privé, verminderd sociaal contact en onaangepaste infrastructuur. Afwisseling en co-workingsspaces helpen freelancers bij het vinden van balans.

3 min.
Blog lezen

Inschrijven voor de nieuwsbrief